Како децу заинтересовати за науку? Па, веома једноставно и лако... Данас смо то показали ми, полазници биолошке секције. Пошто смо научили шта је то биологија, како се рукује микроскопом, понаша у лабораторији, шта све спада у лабораторијски пробор, почели смо да се бавимо озбиљном науком. Данас смо успели да изолујемо хлорофил из листова свеже убраних зељастих биљака.
Експеримент је врло једноставан и за њега је потребно мало добре воље и пар хемикалија које веома лако можете набавити. Најбољи су свежи листови маслачка пошто се лако могу измешати у авну са тучком. У аван додајете мало медицинског алкохола и песка и све се то лепо измеша у уједначену масу. Затим се та маса процеди преко филтер папира у епрувету. Е сада, потребан вам је и медицински бенизин. Њега има у апотекама и прилично је јаког мириса тако да треба пажљиво руковати са њим. У профилтрирану течност се сипа исто толико бензина. Издвајају се два слоја. Горњи у којем је хлорофил. Како то закључујемо? Па према зеленој боји. Сада смо већ велики те добро знамо да је хлорофил зелени пигмент који садрже биљке и захвањујући њему врше фотосинтезу. Доњи слој је смеђе-жућкасте масе. Боја доњег слоја потиче од других пигмената који су у листу, а не виде се преко лета због зеленог пигмента који их маскира. У јесен када се зелени пигмент повуче из листова до изражаја долазе други пигменти па зато лишће добија разне шарене боје.
Показали смо како ефикасно можемо да учимо и да нам буде интересантно. Да сами рукујемо прибором и материјалом, да пазимо једни на друге приликом рада. Научили смо данас не само градиво биологије...,научили смо једну животну лекцију.. Како да поштујемо једни друге, да будемо другари, дајемо прилику свима да учествују у огледу. Били смо колегијални, стрпљиви и најједноставније речено, били смо сви као један, "Друг за друга". Потписујемо се испод сви ми: